نزدیک شدن

من اول دبیرستان که بودم، می‌خواستم برم ریاضی. مامان و بابام اون موقع واکنش‌های شدیدی نشون دادند و در نهایت راهی برام نموند جز تجربی. خوشبختانه از زیست خوشم اومد، ولی برای کنکور، قول داده بودم که ریاضیم صد باشه. نتایج که اومد، ریاضیم شصت و هشت درصد بود که خب خیلی ناراحتم نکرد، چون در واقع من همه‌ی سوالات (فکر کنم جز یکی) رو حل کرده بودم و احتمالا بی‌دقتی‌های زیادی داشتم.

فقط این نیست که دوست دارم اثبات کنم که از پسش برمیام. همچنان هم اونی که قول داد ریاضیش صد باشه توم هست و فکر کن که بعد از گذروندن ریاضیات مهندسی توم هست، یعنی واقعا نابود‌شدنی نیست. فرزانه هم همین‌طوریه، می‌گفت رفته سراغ جزوه‌های دبیرستانش، فقط چون می‌خواسته ریاضی حل کنه و چیزی دم دستش نبوده. حتی النا هم یک بار توی کانالش گفت که دوست داره دوباره ریاضی حل کنه.

خیلی برام عجیبه که آدم می‌تونه به این چیزها احساسات متفاوتی داشته باشه. مثلا من از زیست تکوین خیلی خوشم نمیاد. یا مثلا چند روز پیش امتحان میکروبی داشتیم و من واقعا خوشحال شدم که بالاخره تموم شد. ایمنی خوبه، دوستش دارم. ژنتیک چیزیه که دنبالشم. به صورت کلی زیست سلولی یا مولکولی. ولی امروز فکر کردم که نه، بدون ریاضی نمی‌تونم. واقعا نمی‌تونم آدمی باشم که هیچی ریاضی توی زندگیش نیست. 

بعدش به خودم از خارج نگاه کردم و فکر کردم که اوکی سارا، تو الان خیلی دراماتیکی، اینم یعنی داری توی جاهای درستی می‌گردی.

۱
‌‌ Elle
۰۲ بهمن ۰۱:۴۷

سارا من معمولا اینطوری‌ام که تا در معرض چیزی قرار نگیرم، زیاد متوجه نمی‌شم که دلم براش تنگ شده. بعد ریاضی از معدود چیزهاییه که من عمیقا احساس می‌کنم دلم براش تنگ شده. ریاضی من معمولی بود، ولی خیلی دلم می‌خواد بشینم بدون فشار آزمون یا امتحان، فقط برای یاد گرفتن و لذت بردن ازش با ریاضی درگیر بشم. سوداد هم یادمه یه پست داشت در مورد سیر صعود کرونا توی کشورهای مختلف؛ یکی از نتایجی که بهش رسیده بود این بود که ریاضی دروغ نمی‌گه :)) من اون رو که خوندم احساس کردم دلتنگیم بیشتر شد. متاسفانه الان آرشیوش رو برداشته، وگرنه برات می‌فرستادمش.

پاسخ :

من دلم به طور خاص برای ریاضی دبیرستان تنگ شده النا :))) یکی از مشکلاتم هم همینه که دوست دارم بهم مسئله‌های اون‌طوری بدن و نه ریاضی دانشگاهی :)) ولی حدسم اینه که با ریاضی دانشگاه هم خوب می‌شم. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.I write, cause I need to
گذشته
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان