مبحث جدیدی که توی روابط انسانی یاد گرفتم.

من خیلی از این مباحث سیاست توی رابطه و فلان و بیسار بدم می‌اومد. یعنی قبلشم به این موضوعات، نه فقط توی روابط رومانتیک، توجهی نمی‌کردم، و بعدشم که با این موضوعات مواجه شدم، با شدت بیش‌تری به راه خودم ادامه دادم. ولی الان فکر می‌کنم کاملا بی‌راه نیست. یعنی هدفش و راه‌هاش که قطعا بی‌راهه، ولی مثلا راه من هم راه مناسبی نیست.

کم پیش میاد که من از یک نفر خیلی خوشم بیاد، ولی در همون موارد، به نظرم راه درست این بود که هر چقدر می‌تونی، تلاش کن توی اون رابطه. حساب نگه ندار که مثلا تو هی پیام می‌دی و یک بار هم اتفاقا دیدم که یک نفر می‌گفت که مثلا اگه توی یک رابطه‌ای خودش دو بار متوالی بگه که بیا بریم بیرون، دیگه رهاش می‌کنه یا همچین چیزی، که همون موقع هم خوشم نیومد.

نه این که الان طرفدار حساب نگه داشتن باشم، همچنان هم کار عجیبیه به نظرم، ولی مهمه که تو بار کسی رو به دوش نکشی توی همچین روابطی. یکم هم سخته به نظرم، چون توی ادبیاتی که می‌خونیم و سینما مثلا، روابط زیادی هستند که سرد و بی‌توجه بودن یک طرف و گرم و متوجه بودن :))) طرف مقابل توشون خیلی پذیرفته شده است. 

منظورم این نیست که شخصیت افراد باید تغییر کنه، صرفا چنین روابطی یک پروسه‌اند، و وقتی تو بار طرف مقابل رو به دوش می‌کشی، باعث می‌شی اون طرف فقط مفعول باشه توی اون رابطه. و یک جورهایی پایه‌ی رابطه سست می‌شه مثلا؟ همچین چیزی. که یک فرد باید بتونه خودش به اندازه‌ی خودش توی روابطش تلاش کنه، و تصمیم بگیره و اگه کسی نمی‌تونه، احتمالا بهتره رابطه‌ات باهاش به مراحل فراتر نره. این هم از سخن‌رانی ساعت شش صبح من.

۲
هلن پراسپرو
۰۵ مرداد ۱۴:۴۰

مثه وقتب تو یه کار تیمی دو نفره یکی یه ذره بیشتر تلاش کنه و مسئولیت پذیر باشه، اون نفر دیگه هرچقدرم ادم خوب و مسئولیت پذیری باشه منفعل میشه... چون حس می کنه «خب من که کاری نمیکنم و همه چی داره خوب پیش میره... دیگه چه باک؟»

پاسخ :

دقیقا من خودمم این رو تجربه کردم که با این که واقعا فرد بی‌مسئولیتی نیستم، وقتی یک نفر دیگه بیش‌تر کار می‌کنه، این شکلی‌ام که لابد همه چی اوکیه و منم لازم نیست دیگه کاری کنم.
هانی هستم
۰۶ مرداد ۰۰:۰۹

منم موافق سیاست بازی و حساب نگه داشتن نیستم و خودمم چنین شخصیتی ندارم اما این مسلمه که توی یک رابطه باید همه چی متقابل و دو طرفه باشه و اینطور نباشه که یکی سرویس دهنده باشه و یکی سرویس گیرنده و هیچ تلاشی نکنه. اون رابطه قطعن سمیه و به گفته‌ی شما بهتره فراتر نره. 

پاسخ :

آره، یعنی مثلا فکر کن اگه ده قدمه، من فکر می‌کردم اوکی نیست اگه کل ده قدم برای من باشه، ولی اوکیه اگه من هفت قدم بردارم و طرف مقابل سه قدم. الان فکر می‌کنم حتی اونم اوکی نیست.

و شاید حتی سمی هم نباشه ها! یعنی می‌گم، طرف مقابل ممکنه هیچ قصد بدی نداشته باشه و متوجه کل این موضوع نباشه، ولی به هر حال رابطه نمی‌تونه این‌طوری پیش بره.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.I write, cause I need to
گذشته
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان