630

ازشون خوشم نمیاد. در واقع نه از خودشون، فقط از روندی که دارند طی می‌کنند. از این که این‌قدر دنبال انتشار مقاله‌اند، این‌قدر همه چیز براشون عدد شده، این‌قدر که انگار اصلا نمی‌دونند دارند چی کار می‌کنند.

داریم با فارغ‌التحصیل‌هامون مصاحبه می‌کنیم. چند تا از سوال‌هامون راجع به اینه که نقطه‌ی عطف کارشون کجا بود، یا اصلا سوال اساسی‌شون چیه. واقعا برای چی دارند این همه کار می‌کنند و خب، نمی‌تونم تعمیم بدم چون کم پیش رفتیم هنوز، ولی حس می‌کنم خیلی‌هاشون دقیقا ندونند دارند چی کار می‌کنند؛ از یک مقاله به مقاله‌ای دیگه می‌پرند فقط. از یک سمت به سمت بالاتر.

فکر نکنم نقص اون‌ها باشه خیلی، صرفا سیستم در نهایت همچین فردی می‌سازه که فقط عددها براش مهمند. و من واقعا دوست ندارم این طوری بشم. واقعا. دوست دارم وقتی ازم می‌پرسند چی کار کردم و دارم چی کار می‌کنم و در نهایت، دوست دارم به چی برسم، بتونم روشن، واضح و مختصر جواب بدم. بدون استفاده از اسم دیگران، دانشگاه یا عددی.

تصویری از آینده ندارم، ولی یک سری کلیدواژه هست. Biomedicine، سوئد، این که مسلط باشم، این که در نهایت یک کار واقعی بکنم. راستش الان حس نمی‌کنم از پس هیچ‌کدومشون بربیام، ولی به هر حال، امتحان کردنش ضرری نداره.

۲
احسان ..
۱۱ دی ۱۵:۱۱

مقاله دادن مهمه:

چون ملاک فارغ التحصیلی در دکترا مقاله است

ملاک اکسپت گرفتن در دانشگاه های خارجی مقاله است

ملاک ارتقا اعضا هیئت علمی درصد قابل توجهی از اون دادن مقاله است.

ملاک عضو هیئت علمی شدن مقاله است

معیار اچ ایندکس  مقاله است

کار بدون ریسک برخلاف کارهای پژوهشی و کاربردی و بدردبخور، دادن مقاله است

البته کشورهای جهان اول و دوم اول کار پژوهشی منطبق با نیاز صنعت تعریف میکنن بعد ازاون کار مقاله در میارن، ما که جهان سومیم اول مقاله میدیم بعد دنبال کردبردش میگردیم

به ما میگن کاری نداشته باش.فقط مقاله بده..مقاله!

 

 

پاسخ :

مشکل از سیستمه طبعا؛ سیستم توی ایران که به طور خاص افتضاحه و سیستم جهانی هم نقص داره.
مقاله دادن مسلما چیز مهمیه، ولی من حرفم اینه که دوست ندارم دیدم فقط به این مرحله محدود بشه.
جوزفین مارچ
۱۱ دی ۱۸:۰۹

سارا شما به حرف من گوش نمی‌دین، مصاحبه با سوژه‌های پیشنهادی من قطعا این یأس فلسفی رو در پی نداره. کی می‌خوای متوجه بشی؟ لطفا فقط به میم نگاه کن:)) 

پاسخ :

فکر کن از فرد چهل ساله بیایم یهو روی فرد بیست و پنج ساله :))) اصلا هم مشکوک نیست :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.I write, cause I need to
گذشته
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان