'Cause I am done with my graceless heart

من دوست دارم از روزهام بگم. دوست دارم بگم امشب خیلی گریه کردم، چون حس می‌کردم که انگار نباید کلا وجود داشته باشم. انگار که خواسته‌شده نیستم. همین‌طوری گریه می‌کردم و می‌دونی، ریشه‌های افسردگی هنوز توی من هست. من نمی‌تونم هنوز از پسشون بر بیام. و سر مهرسا داد زدم و فقط همه چی بدتر شد. مهرسا رفت و یکم بعدش برگشت و همین‌طوری نگران بهم نگاه کرد و پرسید که دارم چی کار می‌کنم. تلاش کردم که گریه نکنم و گفتم که هیچی. بعدش صداش زدم و گفتم که «ببخشید که سرت داد زدم.» و دست دادیم. یکم بعدش دوباره پیشم اومد و گفت که «سارا، ببخشید که خودکار بنفش رو روی میز کوبیدم.» و بازم دست دادیم. بعدش نشستیم به حرف زدن. که در واقع واقعا خسته‌کننده بود، ولی تونستم از پسش بر بیام. یکی از چیزهایی که درباره‌ی بچه‌داری گفته نمی‌شه، اینه که باید به مقادیر زیادی از چیزهای بی‌مزه که از نظر خود بچه واقعا بامزه است، گوش بدی. و بخندی.

فرزانه بهم گفت که چیزهای شگفت‌انگیزی رو درباره‌ی خودم پیدا می‌کنم. به نظرم یکی از چیزهای شگفت‌انگیز درباره‌ی من اینه که حضورم مطلوبه. یعنی حرف زدنم نه، کلا هیچی‌م نه، فقط این که جایی باشم. یا چیز شگفت‌انگیز بعدی اینه که من دوست دارم فکر کنم که احساسات و صحنه‌ها رو خوب توصیف می‌کنم. یعنی من همیشه فکر می‌کنم که فلان آهنگ به چه جایی می‌خوره، به چه کسی. مثلا این‌قدر امتحان کردم که می‌دونم آهنگ‌های The End of F*** World خیلی خیلی سخت توصیف می‌شه. توصیفش رو پیدا کردن، مثل فهمیدن طعم یک غذای هندی پر از ادویه برای کسیه که تا حالا فقط سفیده‌ی تخم مرغ خورده. دوست دارم که توصیف کنم و فرد مقابلم بفهمه که از چی حرف می‌زنم. به طور کلی تازگی‌ها از فهمیده شدن خیلی استقبال می‌کنم. 

یا مثلا من خیلی پر از امید و انگیزه‌ام. صبح‌هایی که دیر بیدار می‌شم، دوست دارم که خودم رو بکشم؛ واقعا می‌گم. دوست دارم داوطلبانه سرم زیر گیوتین بره. ولی یک ربع بعدش، بازم امیدوار می‌شم. بازم می‌تونم به خودم احساس نیمه‌مثبتی داشته باشم. و می‌دونی، من فکر می‌کنم که انسان واقعا بی‌اراده‌ایم. چند روز پیش ولی، یک کامنت برای زهرا گذاشتم و گفتم که از هر چهار روز یک روزش واقعا ناراحتم و کار خاصی نمی‌کنم و زهرا گفت که واقعا خوشحال شده از این که می‌شنوه که فردی مثل من که توانایی‌هایِ یادم نمیاد چی چی داره، هم، چنین مشکلی داره. حالا از این بگذریم که زهرا کلا یک خورده تصورات غریبی از من داره، ولی امروز دوست داشتم که حرفش رو باور کنم. چون می‌دونی، توی ورزش روزانه‌ای که دارم، هر روز مثلا نیم دقیقه باید حرکت پلانک رو انجام بدم. و واقعا برای من سخته. من واقعا از نظر بدنی قوی نیستم و این، به نظر من واقعا حرکت سختیه. و هی طولش بیش‌تر می‌شه و امروز پنجاه ثانیه شده بود و من واقعا می‌خواستم از ثانیه‌ی 20 به بعد ولش کنم. ولی ولش نکردم. به زحمت تا آخر رسوندمش و از خودم خوشم اومد. از این که این‌قدر قوی بودم. از این که تازگی‌ها، انگار یاد گرفتم که مقاومت یا صبر کنم.

این طوری نیست که سراسر نکات شگفت‌انگیز باشم. من اگه واقعا قصد داشته باشم که رک باشم، فکر می‌کنم که بعضی اوقات واقعا توی روابط انسانیم حماقت خاصی رو از خودم نشون می‌دم. یعنی می‌دونی، من واقعا انسانی نیستم که هیچ‌وقت قصد داشته باشم که کسی رو ناراحت کنم، فقط واقعا خیلی از چیزها رو تجربه نکردم، و این تجربه نکردنم، باعث می‌شه که واقعا درکی نداشته باشم از این که بقیه ممکنه چه احساسی نسبت به کار من پیدا کنند. جدا از این، واقعا همیشه تلاش می‌کنم که رک باشم، و این همه چی رو بدتر می‌کنه انگار. راستش من واقعا نمی‌دونم چرا دارم این‌ها رو می‌نویسم. اولش فقط اومدم بنویسم که واقعا احمقم، بعدش خواستم به مهرسا اشاره کنم، بعدش هم خواستم بهت نشون بدم که من واقعا چندان هم بد نیستم. و تازه، یک چیز دیگه، من خیلی هم خودمحورم ذاتا. یعنی ترکیب خودمحوری و حماقت ذاتی و بی‌تجربگی‌م واقعا گاهی بد می‌شه.

و این که می‌دونی، با پدر و مادرم واقعا خوب کنار میایم. ولی وقت‌های زیادی هست که حس می‌کنم صبا ازم متنفره. و تک تک اون ثانیه‌ها برای من واقعا سختند. چون صبا دومین فرد کل زندگی‌مه. و من واقعا تحمل این رو ندارم که از انسان‌های مهم زندگی‌م همین‌طوری دور بشم. و می‌دونی، فقط واقعا خیلی فرد غیر قابل تحملیه و مجبوریم که زیاد دعوا کنیم. این که عاشق افراد غیر قابل تحمل باشی، واقعا طاقت‌فرساست. و صرفا امیدوارم که وقتی بزرگ‌تر شد، بیش‌تر درک کنه، و امیدوارم که واقعا از من متنفر نباشه. آه، خیلی همه چیز هندی شد واقعا. ولی باید بدونید که من همه‌ی گریه‌هام رو کردم و الان حالم نسبتا خوبه.

بذار که یکم هم از روزهام بگم؛ صبح‌ها بدون استثنا با صبا دعوا می‌کنم. در اکثر ثانیه‌های شبانه روز مشغول اینیم که خانوادگی به مهرسا یاد بدیم که اندکی برای ما حریم شخصی قائل باشه و محض رضای خدا این‌قدر همه چیز ما رو پایین (یا بالا، بستگی به منطقه داره) نکشه؛ که واقعا کار سختیه. راستش الان احساس می‌کنم که کلا روزهام به همین دو مورد می‌گذره. ولی خب، یک سری کارهای جزئی دیگه هم هست. مثل این که زبان می‌خونم. هر روز ورزش می‌کنم و هر روز انگار حرکاتم روون‌تر و ظریف‌تر می‌شه. به شکل عجیبی ریاضی می‌خونم. و دارم هر روز قله‌های آهنگ‌های خییلی و عمیقا پاپ رو در می‌نوردم و ممکنه که به زودی بگم که از جاستین بیبر خوشم اومده، بنابراین بهتره که آماده باشیم، و همین تقریبا. دوست ندارم که به این اشاره کنم که امروز دوازده و نیم ظهر بیدار شدم. چون از واکنش النا می‌ترسم یکم. ولی فردا قراره که زود بیدار بشم و زیاد بخونم. راستش من الان جلوی لپ‌تاپ و توی زیرزمین خونه‌مون نشستم و دارم فکر می‌کنم که چطوری این پست رو تموم کنم که شما بعدش با خودتون فکر نکنید که «پسر، این چه چیز احمقانه‌ای بود که خوندم؟» ولی واقعا هیچ پایان خاصی به ذهنم نمی‌رسه. پس همین‌طوری بریم.

۷
محمدعلی ‌‌
۲۲ فروردين ۰۰:۳۹

خب، به‌نظرم باید بگم که من سه بعدازظهر بیدار می‌شم این روزا. و البته نکته مهمش اینه که شیش‌هفت ساعت می‌خوابم. -_- خیلی غیرمنطقیه که شیش‌هفت ساعت بخوابی و سه بعدازظهر بیدار بشی...

پاسخ :

تجربه به من ثابت کرده که آدم هر چی دیرتر بخوابه، نیاز کم‌تری به خواب پیدا می‌کنه. الان که گفتمش احساس کردم که یکم احمقانه‌اس، ولی خب.
حسنا ...
۲۲ فروردين ۰۰:۴۸

میدونی، به این میگن چرخه‌ی جهنمی. اینکه حالت بد باشه و بخاطر بدبودن حالت خودتو سرزنش کنی و هی حالت بدتر شه. دتس اوکی، اوری ثینگ ایز نرمال، پیپل گت سد مد کریزی، جاست تیک ایت ایزی. وی نید تو نو دت وی آر نات د اونلی پیپل هو اکسپرینس دوز فیلینگز، جاست دنت ثینک ابوت ایت اند لت ایت بی. کاز یو آر. 

منم حالم یه روزایی خیلی بده، ولی نمیشمرم ببینم چند روز حالم بد بوده، چون فقط حالمو بدتر میکنه. اصلاً این افسردگی چیه تو دهن همه افتاده. یه موقعی مدرسه می رفتیم هرکی حالش بد بود میگفتن استرس داره. حالا اومدیم دانشگاه استرسه شده افسردگی. من میگم از همون اول باید یکی فقط میگفت چه مرگته؟ و ما هیچ مرگمون نبست چون زنده‌ایم و زندگی اینه. 

 

حالا الان نمیخواد برا کامنت طولانی باز گریه کنی. جواب نده خب؟ خب؟ :))) آفرین. 

پاسخ :

طولانی بودنش واقعا مشکلی نیست :)) ولی من مدت زیادی باید تمرکز کنم که اون قسمت انگلیسی رو بفهمم :)))
و نه، من از دسته انسان‌هایی نیستم که ناراحتی رو با افسردگی قاطی می‌کنند، این احساس افسردگی، که از دید من شبیه اینه که یک چیزی کل روز سوارت باشه و حتی بدون هیچ کاری خسته‌ات کنه، مال یک دوره‌ی طولانی‌ای توی گذشته است، الان حالم خوبه کلا.
Harry ...
۲۲ فروردين ۰۱:۱۷

اول بگم که من عاشق این نوع از نوشته‌هام. نوعی که نویسنده بی‌هدف دستاشو میذاره روی کیبورد و همه چیزو ثبت میکنه. این نوشته ها از همه‌ی نوشته‌های ساختاربندی شده قوی‌ترن! :)

بعد هم بگم که فکر نکن تنهایی. این روزها همه چیز به معنای واقعی کلمه دست به دست هم داده تا حال ما رو بد کنه. و خب هیچ ایرادی نداره که گاهی موقعا ناامید بشیم و گریه کنیم، مهم همون امیدیه که بعدشون سراغمون میاد دوباره :)

 

پاسخ :

من اتفاقا فک می‌کنم که من خیلی خوشحال‌تر از بقیه‌ام. یعنی من حداقل با مامان و بابام کنار میام، ولی بعضی از دوست‌هام تقریبا دارند روانی می‌شند دیگه. ولی خب، کلا سخته.
و هی، مرسی :)
ستوده --
۲۲ فروردين ۱۲:۲۹

میدونی من به معنای واقعی کلمه دوماهه خورشید رو ندیدم و مثل تو اصلا بدن قویی ندارم مخصوصا مچ دست هام و درنتیجه شنا و پلانک رفتن خیلی سخت میشه برام 

اصلا نمیدونم چرا این کامنت رو نوشتم :) فکر کنم فقط خواستم یه چیزی گفته باشم

پاسخ :

چطوری دو ماه؟ :)) می‌دونی، حالا من که رژیمت رو نمی‌دونم، ولی کلش واقعا یکم خطرناک به نظر می‌رسه. من شنا کلا نمی‌تونم :)) یعنی صرفا دستم یکممم خم می‌شه. همین.
نه، راحت باش، من هم نمی‌فهمم که چرا این پست رو نوشتم.
‌‌ Elle
۲۲ فروردين ۱۶:۳۲

سارا :))) من غرق بودم تو پستت و همینطوری داشتم می‌خوندم و می‌خواستم بیام تو کامنت بگم واقعا چقدر می‌گی واقعا سارا :))) بعد رسیدم به اسم خودم و خنده‌م گرفته بود :دی

می‌دونی اصل اول برای زود بیدار شدن اینه که یه دلیل داشته باشی واسه‌ش. تو که جایی نمی‌ری، کنکور هم نداری، دوره‌ای هم که الان می‌گذرونیم عادی نیست و قرنطینه‌ست، پس نباید سعی کنیم همه چیز بهترین حالتش رو داشته باشه. هر چند که فکر می‌کنم ۱۲ و نیم از این جهت بده که خود آدم ممکنه کسل بشه. ولی همون ۱۰، ۱۱ خوبه واقعا :))

پاسخ :

الی کامنتت ناقص نیست؟ :)) یا صرفا «چقدر می‌گم»؟ :))))
آره، دقیقا، من در واقع انگار هزارتا کنکور جلومه (بدون هیچ اغراقی، هزاران تکست رو باید بخونم) ولی چون هیچ چیز مشخصی نیست، وقت‌هایی که حوصله ندارم واقعا توی خودم کششی برای خوندن حس نمی‌کنم.
‌‌ Elle
۲۲ فروردين ۲۰:۲۲

نه جمله‌م تعجبی بود :-" جمله تعجبی فکر نکنم داشته باشیم :))) خبری بود شاید. منظورم اینه که چقدر زیاد از کلمه «واقعا» استفاده می‌نمایی سارا جان :)))

پاسخ :

نه، به نظرم تعجبی بود :)) آره، می‌دونم :)))))))) هر بار هم دعا می‌کنم که کسی نفهمه :)))
‌‌ Elle
۲۲ فروردين ۲۰:۲۶

تو این پست ۲۶ تا بود که این تعداد عجیب نیست. می‌دونی چیش عجیبه؟ این‌که احتمالا ۲۰ تاش تو قسمت پلانک و تا آخر اون پاراگراف بودن :))

پاسخ :

نه فقط واقعا، که خیلی هم می‌گم «صرفا» و «می‌دونی» :))))
واقعا نمی‌دونم که چرا این‌قدر زیاده :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.I write, cause I need to
گذشته
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان