این اواخر دیگه خیلی راحت می‌گم «زیست»

به طرز عجیبی، اکثریت فک می‌کنند من دارم میکروبیولوژی می‌خونم. ینی یه بار سر کلاس ریاضی دویست نفره، یکی از همکلاسیام از استادمون پرسید که چک کنه و ببینه که آیا بیوتکنولوژیا هم باید سر همین کلاس باشند. و استادمون اسم یه نفر رو خوند و ازش پرسید که چی می‌خونه. و اون فرد گفت «میکروبیولوژی» و استادمون این شکلی بود که «بله، دیدین که بیوتکنولوژیا همه‌شون سر همین کلاسند.»

اول دانشگاه هم که برای خوابگاه رفته بودم دفتر اصلی کوی، خانومی که مسئول بود، ازم پرسید چی می‌خونم، و من گفتم «بیوتکنولوژی» و خانومه رو به یه نفر کرد و داشت می‌گفت که «ببین، این نانوتکنولوژی می‌خونه ...» بعد من باز تصحیح کردم که «نه نه، بیوتکنولوژی» و خانومه گفت «آهان» و باز سرش رو کرد سمت همکارش گفت «ببین، این دختره نانوبیوتکنولوژی می‌خونه ...» و من اون لحظه دلم خواست سرم رو واقعا به جایی بکوبم.

واقعا تا حالا هیچ‌وقت نشده اسم رشته‌ام رو جایی بگم و ماجرا نشه. به هر حال، این هم جزو چیزایی می‌شه که بعدا برات تعریف می‌کنم. فقط باید بدونی که واقعا لذت‌بخش نبود این ماجراها، و من هم واقعا دیگه خسته شدم از سوال با لحن تحقیرآمیز «چرا پزشکی نرفتی؟». 

۱۰
| Avonlea |
۰۳ آذر ۲۲:۳۲

یه بار فرانه تو اتاق داشت با یه قیافه‌ی چندش میگفت دوست من کلی درس خوند بعدم بیوتکنولوژیِ یزد قبول شد :))) گفتم عزیزم لطفن توهین نکن چون دوست من با رتبه‌ی ۱۴۲ رفته این رشته و باید بدونی که خیلی خفنه.

خیلی گناه دارین خلاصه :)))

پاسخ :

سارا البته اونا ناپیوسته‌اند، رتبه‌هاشون با ما فرق داره، ولی کلا این که با چندش بیاد بگه عجیبه :)) واقعا این احترامی که برای علوم پایه توی ایران قائلند، خیلی همیشه ما رو شوکه می‌کنه :))
فراری
۰۳ آذر ۲۲:۴۹

سارا خیلی خوشحالم می‌کنه این که یه گوشه‌ی دنیا یکی هست که با خودرویی‌ها همدرده. :))

پاسخ :

آره، رشته شما هم خیلی ناشناخته‌اس جدا :))) حتی منم الان شک دارم که تو چی می‌خونی دقیقا :))
مائده
۰۳ آذر ۲۳:۲۷

واو! من نمیدونستم بیوتکنولوژی میخونی^_^ ایول بابا! میشه بپرسم رتبت چند بود؟ و توصیه و نکته ای اگه هست :)

پاسخ :

۱۴۲ منطقه یک بودم 

توصیه در چه زمینه‌ای خب؟ :))
نورا :)
۰۳ آذر ۲۳:۴۴

خب میخوام بهت بگم که من یه روز که پاشدم رفتم شریف به دوستم سر بزنم،به یکی از بچه های اونجا معرفیم کرد و طرف تقریبا گرخید و جیییغ زد که من همش میخواستم اون یه نفری که تو کل سایت گزینه2 پاشده رفته بیوتکنولوژی رو ببینم!!گفتم چطور؟ فکر کن تو روم برگشت گفت چون خیلی عجیبه! آدمای عادی اینجوری انتخاب نمی‌کنن و به نظرم احمقانه س :|

پاسخ :

دیگه مردم حداقل تو روی من می‌گفتند که چقدر روح والایی دارم که به پول و اینا اهمیت نمی‌دم :)) کسی انقدر رک با من برخورد نکرده واقعا
مائده ‌‌‌‌‌‌‌
۰۴ آذر ۰۰:۰۹

در زمینه کنکور :))

پاسخ :

http://bluefairy.blog.ir/1397/04/08/the-important-thing-in-life-is-not-success-but-the-struggle
نورا :)
۰۴ آذر ۰۰:۵۹

از اونجایی که مردم متوجه نمیشن چیه فقط احساس میکنن اگه به سوالشون درباره رشته‌م ادامه بدن ناراحت میشم چون رشته مورد علاقه م رو قبول نشدم! :|

فلذا ادامه نمیدن و فقط میگن آخی موفق باشی:دی

پاسخ :

آه، دقیقا همینه :)) برای من یه نگاه گنگ میندازند، بعدش با یه نفر دیگه صحبت می‌کنند.
| Avonlea |
۰۴ آذر ۰۱:۴۲

واقعن؟ یعنی فقط دانشگا تهران پیوسته‌س؟

پاسخ :

دانشگاه تهران یه پیوسته داره، یه ناپیوسته. ما پیوسته‌شیم، ناپیوسته‌های تهران رنج رتبه‌شون حدود هزار تا دو هزاره
//][//-/ ..
۰۴ آذر ۰۲:۱۶

Biotechnology اصلا به Microbiology نزدیک نیست که :/ من شخصا فکر می‌کنم خیلی رشته‌ی خفنی داری. رشته‌ای است که کلی جای پیشرفت داره. خیلی سواد میخواد. برای رشته‌ی تو باید به ریاضی، فزیک، کیمیا، بیولوژی، برق (و احتمالا چندین رشته‌ی دیگر که من نمیتوانم حدس بزنم) مسلط باشی. خلاصه اینکه من منتظرم ببینم آدم‌هایی مثل تو دنیا را متحول کنند :) 

پاسخ :

نه، واقعا با این که میکروبیولوژی یکی از درس‌های مهممونه، ولی با هم خیلی فرق دارند. و آره، ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست خیلی داریم، برق چندان نداریم تا جایی که می‌دونم، و البته خیلی هم بستگی به گرایشی داره که می‌خوای بری.
من خودم از این لحاظ بیش‌تر چشمم به هوش مصنوعیه.
فراری
۰۴ آذر ۲۳:۳۵

آره و می‌خوام بگم حتی رشته‌ی ارشدم هم کمکی نکرده که مردم با قیافه‌ی «حالا این چه کوفتی هست؟» نگام نکنن. تو بهترین حالت با یه لبخند معذب مواجه می‌شی. :))

ولی به نظر من رشته‌ی تو خیلی باحاله، بیا همکاری کنیم کلاً. :))

پاسخ :

نه، مردم به من لبخند نمی‌زنند اصلا، همین‌طوری نگاه می‌کنند، بعد می‌گن «موفق باشی»
رشته تو هم هر چند هنوز برام کاملا شناخته‌شده نیست، به نظر واقعا زیبا میاد، به نظرم ممکنه یه روز به هم برسند واقعا
ملیکا
۰۶ آذر ۰۹:۵۹

واقعا برام سواله چرا مردم وقتی درباره چیزی اطلاعات ندارند خودشون رو موظف میدونند که نظر بدند. مثل اینکه الان یک نفر بهم بگه من مهندسی معدن میخونم و من بگم عههه وای چرا نرفتی مهندسی شیمی؟ در صورتی که هیچ ایده‌ای درباره هیچ کدوم ندارم. :/

بیوتکنولوژی خیلی خفنه. از فانتزی‌های دوران کنکور من بود. :)) موفق باشی کلی. :-»

پاسخ :

هومم، آره
مرسی :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.I write, cause I need to
گذشته
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان