ترم سه.

دروس عمومی این ترمم واقعا دارند تاریخ‌ساز می‌شن. اولش که در کلاس اندیشه اسلامی‌ای بودم که تکامل توش یه نظریه پرت غیرقابل‌بحث معرفی شد، الان هم در کلاس تاریخ تحلیلی اسلامی حضور دارم که استادش معتقده هولوکاست دروغه، و جلسه اول معدل و اصالت همه (دقیقا همه) رو پرسید و خاطره زیبایی به این شرح تعریف کرد که «من پیش دوستای اتریشی‌م بودم و ازشون خواستم من رو به دیدن یه سری از این هم‌جنس‌باز‌ها ببرند (بله، انگار باغ وحشه) که من درمانشون کنم، در نهایت فهمیدم اینا از یه انحراف درونی رنج می‌برند، یکی اینا، و یکی هم کسایی که خیلی وابسته به علمند و از علم سیر نمی‌شن» و بله، به نظر میومد با توصیف ایشون، من خیلی خیلی دیگه انحراف درونی داشته باشم. و باهاش کاملا اوکی بودم. هر گونه تفاوت با این مرد، من رو کاملا خوشحال و غرق در رضایت درونی می‌کنه.

و دقیقا بدون وقفه چرت‌وپرت می‌گه. واقعا بدون وقفه. و توی این کار واقعا بامهارته، اعتقاد داره حجاب شخصیت یک زن رو نشون می‌ده، و منم که توی پردیس هنر این درس رو برداشتم، (چون قبلی توی ادبیات بود و این شکلی بودند، حس کردم توی هنر باید خیلی فرق کنه) و به این شکل کل کلاس یه لحظه در سکوت فرو رفت که توهین سراسری‌ای که بهمون شده بود هضم کنیم.  دقیقا کل کلاس رو هم در نظر داره تا مبادا کسی سخنان گهربارش رو نشنیده بگیره. 

و از طرف دیگه، مریم هست، که ساعت هشت صبح شنبه کلاس برداشته و هر شنبه میاد با یه شوق درونی برای ما تعریف می‌کنه که استادش (که حتی شیخه) سر کلاس پفک و لواشک رد و بدل کرده، آواز خونده، برگه حضور غیاب رو داده به خود بچه‌ها، جلسه بعدش برف شادی زده سر کلاس، بعدش هم که دیده خوشبوعه، به زیر بغلش زده و ... . من و فریبا که استادش کروکی مکه رو کشیده که به طور دقیق توضیح بده فتح مکه چطوری رخ داده، همین طوری نگاه می‌کنیم به مریم و وانمود می‌کنیم که خیلی واسمون جالبه و چقدر خوب که مریم چنین کلاس عمومی خوبی داره. در درون از حسادت می‌سوزیم. 

۵
فرارس
۲۳ آبان ۱۵:۰۶

به نظرم حتی اگر به هفتادوسه روش سامورایی روی رشته‌ای به باریکی موی زنان شرق دور هم کله‌معلق بزنه، نظر به این که کلاسش هشت صبح شنبه‌ست، رواست. :))

 

می‌دونی من حجم زیادی از کوآرتت رو سر کلاسای عمومی ترمای آخرم برنامه‌ریزی کردم، که شخصیت منفی اصلی‌م رو کاملاً توجیه می‌کنه. :-" می‌گم یعنی روش‌هایی هست برای استفاده‌ی مفید از وقت، در حالی که وانمود می‌کنی داری از سخنان گهربار استاد جزوه برمی‌داری.

پاسخ :

آرمینا، برف شادی رو به زیر بغلش زده، این صحنه اصلا قابل تصور هست برات؟

بابا، پدر خیییییلی عمیق‌تر بود، بهش توهین نکن.
ولی من همیشه فک می‌کردم اینایی که سر کلاس عمومی از حرف‌های استاد رییییز به ریییز جزوه درمیارند واقعا چشونه، حالا یه جرقه‌ای توی ذهنم زده شد.
فراری
۲۳ آبان ۱۵:۰۸

:|
فرارس چیه. :| 

من جداً باید دست از کامنت گذاشتن برای مردم، ساعت سه و نیم بعد از نیمه‌شبی که صبحش سر کار و بعد دانشگاه بودم، بردارم.

پاسخ :

واقعا شیش ساعت داشتم فک می‌کردم کجا رو داری می‌گی :))
آرزو ﴿ッ﴾
۲۴ آبان ۱۴:۰۶

کروکی مکه؟ :دی شگفتا :))

عجب استاد باحال و حسرت‌برانگیزی داره ولی مریم. 

پاسخ :

فک کنم کروکی دقیقا این‌جا کاربرد نداره، ولی فریبا همین طوری گفت :)))
خیلی.
زهرا
۲۴ آبان ۱۶:۲۷

واقعا شنیدن تعریفای کلاست هم دردآوره. ما استاد عمومیامون عموما خوب بودن یعنی همشون یکم منطق سرشون میشد و بعضیاشون حتی کمی روشن فکر طور بودن. فک میکردم دانشگاه تهران بهتر باشه استاداش. مثلا یه استاد داشتیم که یکی ازین داورای جشنواره فجر بود(استاد اندیشه یک :)) ) و کلی فیلم خارجی میدید و برامون تعریف میکرد و هی میپرسید شما چطور اینو ندیدید؟

پاسخ :

بابا، حتی استاد فریبا هم به گفته خودش خوبه، فقط خسته‌کننده خالیه. من انتخاب واحدم دیگه خیلی طلایی بوده.
پیمان ‌‌
۲۹ آبان ۰۱:۰۲

دو تا سوال.

خود پزشکی مگه معارف نداره که از بقیه جاها برمی‌داری؟ (مال ما که جای دیگه نداره! معارف عمومیه و همه رشته‌ها کلاسشون یکیه).

 

دوم که این «پردیس» فلان که می‌گی دقیقا چیه؟

پاسخ :

من خب پزشکی نیستم که :)) توی دانشگاه تهران یه کاری کردند امسال که هر کسی می‌تونه از هر دانشکده‌ای که بخواد، کلاس عمومی برداره. به خاطر این که مثلا هر کس برنامه‌اش رو بهتر بچینه و تنوع بیش‌تر باشه. من هم دوست دارم یکم دانشکده‌های دیگه رو ببینم.

پردیس همون دانشکده‌اس. ما دانشکده علومیم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.I write, cause I need to
گذشته
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان